Asko High

Nyt design med et stærkt dna

Pressemeddelelse DK Press release Uk Pressemitteilung DE Billeder high res Billeder low res

Med et navn inspireret af Patrick Norguets kærlighed til den danske ø Askø, lanceres den elegante ASKO lænestol af designeren nu i en ny version.

Akkurat som den første ASKO stol er den nye lænestol opbygget af afrundede skaller, som giver stolen et organisk udtryk. Ved at tilføje lænestolen endnu en skal forlænges ryggen, og stolen tilføjes en robusthed, som virkelig gør stolen til et statement i enhver stue.

Essensen af design og komfort

Patrick Norguet tegnede den lave ASKO og den nye ASKO med høj ryg samtidig. Men den høje ryg skulle perfektioneres i Erik Jørgensens produktion, og lanceres derfor nu et år efter den første.

”Vi er utrolig glade for den første version af ASKO stolen, og er derfor også meget stolte over at kunne præsentere det nye design, hvor komforten virkelig opnår sit ypperste” udtaler Niels Jørgensen, CEO Erik Jørgensen Møbelfabrik.

Håndværket er i fokus

”ASKO stolen skulle være en afspejling af Erik Jørgensen Møbelfabrik, hvor ligeligt håndværk og modernitet forenes i smukt design” siger designeren Patrick Norguet.

Med introduktionen af den nye ryg bliver det endnu en gang tydeligt, at Patrick Norguet besidder en utrolig stor respekt for Erik Jørgensen Møbelfabriks designhistorie. Med de generøse runde former kommer Erik Jørgensens evner inden for polstring virkelig til udtryk.

Denne version af ASKO er ligesom den første version placeret på en stålfod med drejefunktion, som tillægger stolen en smuk elegance og lethed. Stolene kan produceres i både læder og stof.

Patrick Norguet

I en alder af 48 har den franske designer arbejdet med forskellige brands, der spænder fra Cappellini til McDonalds. Hans mest berømte møbel er Rainbow stolen fra Cappellini, der udstilles på MOMA museet i New York. Patrick Norguet studerede design ved ENSCI – Les Ateliers in Paris, hvorefter han arbejdede hos Louis Vuitton, hvor han var ansvarlig for deres visuelle kommunikation. I 2002, startede han sit eget design studie.

Patrick Norguet trækker inspiration fra alt, der omgiver ham, og designer møbler hvis relevans og modernitet er tidløst. Hans designs er en sammenstilling af fransk elegance og nordisk minimalisme.
Fra forbrugerprodukter til luksusgenstande efterlader Patrick Norguet et indtryk af ægthed og elegance, og er i dag en vigtig figur på den internationale designscene.

Han har modtaget utallige priser heriblandt Red Dot Design Award 2016, GQ Designer of the Year og Wallpaper* Design Award 2013. I 2015 placerede Wallpaper* ham i top 100 på deres liste over de 200 mest indflydelsesrige designere.

Lær mere om Asko High

Asko