Delphi Daybed

Enestående Delphi

Den schweiziske designer Hannes Wettstein tegnede Delphi sofaen i 2007, siden da har den allerede opnået klassikerstatus for sit stilrene og ikoniske design samt høje kvalitet. ”Design er for os en syntese af funktion, formgivning og produktionsteknik. Hensigten er altid at forbinde disse tre aspekter i den perfekte blanding, og det er Delphi et godt bevis på. Vi er stolte over at kunne fejre 10 års jubilæum med Delphi, der allerede er blevet en klassiker med sit ikoniske design” udtaler Niels Jørgensen, CEO Erik Jørgensen Møbelfabrik.

Pressemeddelelse DK Press release UK Billeder High res Billeder low res

Delphi er ensbetydende med kvalitet, minimalistisk design samt smukke polstringsdetaljer, og er en sand Erik Jørgensen sofa. Delphi daybed’en er oprindelig tænkt som en hyldest til hvilen. Delphi daybed, fra 2015, er en elegant videreførelse af Delphi sofaen, og det multifunktionelle møbel passer smukt ind i ethvert hjem såvel som på kontoret.

Det handler om detaljerne

En særlig eksklusiv detalje er muligheden for at få sofaens plint polstret i et kontrastmateriale til resten af sofaen. Plinten på sofaen kan også laves i egetræ, der smukt fuldender udtrykket med de massive egetræsben så sofaen fremstår mere varm og nordisk.

Et særligt kendetegn for Delphi er stikningerne i puderne. Disse kan også laves i en kontrastfarve, der som resultat giver et karakteristisk og personligt look.

Delphi – verdens centrum

Hannes Wettstein og Niels Jørgensen ønskede at skabe en sofa, der udgjorde det bedste centrum for afslappet socialt samvær. De blev enige om navnet Delphi til sofaen, inspireret af historien om det gamle Grækenland, hvor byen Delphi var hele verdens centrum. Her mødtes alle folkeslag og familier for at hygge sig i hinandens selskab. De hårde marmorbænke fra dengang kan nu erstattes med den komfortable sofa. For Hannes Wettstein var global forståelse og positivt social samvær vigtige værdier. ’Delphi’ skulle danne rammen for det.

”Hannes Wettstein og jeg mødtes på en lille historisk café i Milano i møbelgaden ’Via Durini’, hvor mange møbelmodeller i tidens løb er kommet til verden som streger på bagsiden af en serviet. Her blev vi enige om konceptet og arbejdede derefter videre på tegnestuen i Zürich i det kommende år. Selve færdiggørelsen foregik på vores fabrik i Svendborg” forklarer Niels Jørgensen.

Delphi er en smuk sammensmeltning af schweizisk præcision, kvalitet og dansk håndværksmæssig finish. De mange præcise detaljer og det flotte afrundede udtryk har resulteret i tilblivelsen af en klassiker.

Om Erik Jørgensen

Erik Jørgensen Møbelfabrik blev grundlagt i 1954 i Svendborg i Danmark, af sadelmager og møbelpolstrer Erik Jørgensen.  Kendte klassikere fra Hans J. Wegner og Poul M. Volther, såvel som nye møbler lavet i samarbejde med unge designere er en del af kollektionen. Vi bestræber os på at lave møbler, der holder. Ikke bare til at kunne bruges, men også til at forskønne vore omgivelser og åbne øjnene for nye måder at se og lave møbler på. Passion for design og godt håndværk vil altid være kendetegnende for Erik Jørgensen Møbelfabrik.

Lær mere om Delphi

Delphi daybed