Delphi Sofa

ENESTÅENDE DELPHI FEJRER 10 ÅRS JUBILÆUM

Den schweiziske designer Hannes Wettstein tegnede Delphi sofaen i 2007, siden da har den allere- de opnået klassikerstatus for sit stilrene og ikoniske design samt høje kvalitet. Tiåret markeres med en unik version i eksklusivt anilin læder i farverne cognac, mørkebrun og sort.

Pressemeddelelse DK Press release Uk Pressmelding No Pressmeddelande Billeder High res Billeder Low res

Delphi – verdens centrum

Hannes Wettstein og Niels Jørgensen ønskede at skabe en sofa, der udgjorde det bedste centrum for afslappet socialt samvær. De blev enige om navnet Delphi til sofaen, inspireret af historien om det gamle Grækenland, hvor byen Delphi var hele verdens centrum. Her mødtes alle folkeslag og familier for at hygge sig i hinandens selskab. De hårde marmorbænke fra dengang kan nu erstattes med den komfortable sofa. For Hannes Wettstein var global forståelse og positivt social samvær vigtige værdier. ’Delphi’ skulle danne rammen for det.

”Hannes Wettstein og jeg mødtes på en lille historisk café i Milano i møbelgaden ’Via Durini’, hvor mange møbelmodeller i tidens løb er kommet til verden som streger på bagsiden af en serviet. Her blev vi enige om konceptet og arbejdede derefter videre på tegnestuen i Zürich i det kommende år. Selve færdiggørelsen foregik på vores fabrik i Svendborg” forklarer Niels Jørgensen.

Delphi er en smuk sammensmeltning af schweizisk præcision, kvalitet og dansk håndværksmæssig finish. De mange præcise detaljer og det flotte afrundede udtryk har resulteret i tilblivelsen af en klassiker.

”Design er for os en syntese af funktion, formgivning og produktionsteknik. Hensigten er altid at forbinde disse tre aspekter i den perfekte blanding, og det er Delphi et godt bevis på. Vi er stolte over at kunne fejre 10 års jubilæum med Delphi, der allerede er blevet en klassiker med sit ikoniske design” udtaler Niels Jørgensen, CEO Erik Jørgensen Møbelfabrik.

Delphi er ensbetydende med kvalitet, minimalistisk design samt smukke polstringsdetaljer, og er en sand Erik Jørgensen sofa. Sofaen kan designes ud fra 16 forskellige moduler, hvilket skaber et helt unikt møbel hver eneste gang. Den kan også fremstå som en klassisk 2 eller 3 personers sofa.

Det handler om detaljerne

En særlig eksklusiv detalje er muligheden for at få sofaens plint polstret i et kontrastmateriale til resten af sofaen. Plinten på sofaen kan også laves i egetræ, der smukt fuldender udtrykket med de massive egetræsben så sofaen fremstår mere varm og nordisk.

Et særligt kendetegn for Delphi sofaen er stikningerne i puderne. Disse kan også laves i en kontrastfarve, der som resultat giver et karakteristisk og personligt look.

Lær mere om Delphi

Delphi elements