Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/speaks95/public_html/wp-content/themes/ej/includes/routes.php on line 116

Nyt Home Collection showroom

/ juni 06, 2018

Nyt Home Collection showroom

Earth Layers - Et landskab af afstemte farver

I slutningen af maj 2017 slog Erik Jørgensen for første gang dørene op til deres helt nye Home Collection showroom i Bredgade. Nu knap et år senere kan Erik Jørgensen endnu en gang byde velkommen til et ny-renoveret boligshowroom. Denne gang er det indretningsstylisten Pernille Vest, der har skabt rammerne.

Pressemeddelelse DK Press release Uk Pressemitteilung De Billeder low-res Billeder high-res

Træd ind i kunsten

Det nye showroom er blevet indrettet med et særligt fokus på at skabe en helhedsoplevelse, der både er jordnær og kunstnerisk. I år har fokus været på at skabe en kontinuerlig oplevelse, hvor de forskellige rum smukt forenes, ved at tonerne smukt komplimenterer hinanden fra rum til rum. Møblerne er denne gang placeret så de opleves som små kunstinstallationer, hvor den ene oplevelse glider ind i den anden. Ved at trække møblerne ud i rummet, bliver de udstillet som små kunstværker.

”Møblerne træder frem som komponenter i et landskab af afstemte farver, der er tone i tone. Vi har med vores farvevalg ønsket at skabe en beroligende og inspirerende atmosfære, der kombineret med møblernes placering i forhold til deres omgivelser giver en øjeblikkelig ro”, forklarer Niels Jørgensen, CEO Erik Jørgensen Møbelfabrik.

Earth Layers

Påført væggene, der med en støvet lethed fanger lyset, og i mødet med møblerne giver dette et nyt blødt look. Lyset er en vigtig detalje, og af samme grund er gardinerne fjernet og i stedet optræder forskellige spejlinstallationer der skaber refleksioner og giver nye spændende lysindfald i rummene.

”Gennem møblernes toner, har vi forsøgt at favne og underbygge deres stemning med naive objekter formet i ler og sten. Det er detaljerne og nuancerne, der gør forskellen, og helhedsoplevelsen er rolig, sanselig og jordnær”, forklarer stylist Pernille Vest

Hvert rum afspejler forskellige niveauer af jordens lerlag, fra ’Sandy Dust’, til ’Stony Grey’ eller ’Warm Soil’. Med det nye showroom ’Earth Layers’ er der skabt en helstøbt oplevelse, hvor det er møblerne og kunsten, man som gæst virkelig sanser.

Det 1.000 m2 store showroom deles fortsat med Montana. Erik Jørgensen har lokaler i stueetagen mens Montana har deres showroom på førstesalen.

Asko high