Hector

NORSK DESIGNDUO UDFORDRER ERIK JØRGENSENS KLASSIKER-TEMA

Den norske designduo Anderssen & Voll nyfortolker klassisk Erik Jørgensen design i en ny sofa

Pressemeddelelse DK Press release UK Pressemitteilung DE Pressmeddelande SE Billeder High res Billeder low res

Hector - Komfortabelt minimalistisk design

Sofaen er bygget op omkring en stram og minimalistisk yderskal kombineret med et mere komfortabelt indre. Sofaen har referencer til flere velkendte og trygge elementer fra Erik Jørgensens mere end 60-årige historie.

– Det er en klassisk Erik Jørgensen-sofa med et moderne udtryk. Sammen med Erik Jørgensen Møbelfabrik har vi forsøgt at skabe en sofa, der udtrykker selve sjælen i Erik Jørgensens møbler. Samtidig er sofaen også en meget tydelig eksponent for Anderssen & Voll, siger Torbjørn Anderssen, der er den ene halvdel af den verdenskendte, norske designduo.

Helt anden sofa

Anderssen & Voll debuterede som designere for Erik Jørgensen Møbelfabrik med den mere stramme sofa, BOW.

‘Hector’ er en helt anden sofa. Den har Erik Jørgensens klassiske komposition og er en sofa, der er designet med komfort for øje. Sofaen er med sine bløde puder og høje ryg skabt til at slappe af i. Samtidig betyder det mere stringente ydre, at den passer godt ind i et moderne, skandinavisk hjem, siger Torbjørn Anderssen og tilføjer:

Komfort og godt design er ikke nødvendigvis hinandens modsætninger. Siddemøbler bestemmes af kroppens proportioner, og udfordringen ligger så i at kombinere det æstetiske og særprægede med det behagelige – det synes jeg, vi er lykkedes rigtig godt med her, siger han.

Læs mere om Hector

Hector