NYHED: EJ 420

EJ 420, Erik Jørgensen sofa, gul

EN SOFA DER DRAGER ÉN TIL AT NYDE ET HVIL

et enkelt skandinavisk udtryk

Den seneste sofa i rækken hos Erik Jørgensen, balancerer både et enkelt skandinavisk udtryk og indbydende siddekomfort. Sofaen EJ 420 er designet af EJ Design Team, produceret på den traditionsrige Erik Jørgensen fabrik på Fyn, og følger det samme høje niveau af håndværksmæssige finesse som har præget designvirksomheden siden 1954.

Download pressemeddelse og billeder

Pressemeddelelse DK Billeder i høj opløsning Billeder i lav opløsning

AFRUNDEDE FORMER OG LAG AF BLØDE PUDER

Sofaen EJ 420 drager én til at træde nærmere, sætte sig til rette og nyde et hvil. Med dens afrundende former og lag af bløde puder, virker EJ 420 imødekommende og favnende. I udviklingen af sofaen var det vigtigt at både god siddekomfort og elegante håndværksmæssige detaljer gik op i en højere enhed. ”Det skulle være en sofa, der indbyder til at man slænger sig og slapper af, men samtidig skulle den ved første øjekast stadig synes moderne og rank i sit formsprog.” Sådan fortæller Direktør Niels Jørgensen om tankerne bag det nye design. Resultatet af disse overvejelser blev til EJ 420, en sofa med et simpelt skandinavisk udtryk, der overrasker med blød komfort. EJ 420 er den seneste nyhed fra Erik Jørgensen, og er designet af brandets in-house designudviklere: EJ Design Team. I spidsen for EJ Design Team står CEO Niels Jørgensen. EJ 420 har løse ryghynder, der giver mulighed for at flytte rundt på puderne og lege med udtrykket, også flere løse puder kan tilføjes for endnu en mere afslappet og nonchalant stil.

OM EJ DESIGN TEAM

Stilen er kendetegnet af en funktionel tilgang til design samt et simpelt skandinavisk udtryk, og gennem årene har EJ Design team designet en lang række smukke sofaer, der alle illustrerer et højt niveau af håndværksmæssige finesse og materialeforståelse. Det er med afsæt i Erik Jørgensens store viden om design-håndværk at EJ Design Team skaber nyt design, der repræsenterer grundlægger Erik Jørgensens viden om polstring.

PRODUKTINFOMATIONER

Design: EJ Design Team